ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2015-2016

1.   ΣΧΟΛΕΙΟ :    ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ :  Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ ΗΤΑΝ ΑΘΛΟΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ.

ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ  Ναι ?                  ΔΕΝ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ

2.   ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ                                                                Κλάδος/Υπερωρία
Υπεύθυνος: ΑΝΔΡΕΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ                 ΠΕ15                 ΟΧΙ
Συμμετέχοντες: 1) ΣΤΑΘΑΚΗ ΚΥΡΙΑΚΗ            ΠΕ04.02 ΟΧΙ
                       2)ΧΑΝΤΖΗ ΕΥΣΤΑΘΙΑ             ΠΕ02 ΟΧΙ
3.      ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ  (να συμπεριληφθεί λίστα στο τέλος της έκθεσης )
4.      ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΚΤΥΑ
ΕΘΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ 
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ Ή ΤΟΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
5.      ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΤΕ ΣΕ ΚΠΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
     
     
6.   ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΟΠΟΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ Η ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΚΘΕΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ. 1 ΏΡΑ
  1. ΑΛΛΕΣ δραστηριότητες που έγιναν για την υλοποίηση του προγράμματος (συντομη περιγραφη).

Το πρόγραμμά μας υλοποιήθηκε και οι στόχοι του πραγματώθηκαν μέσα από την δημιουργία

  1. Της θεατρικής μας παράστασης. Σε κείμενο της υπεύθυνης καθηγήτριας μαζί με τις παρεμβάσεις και προσωπικές ανάγκες των συμμετεχόντων μαθητών του προγράμματος μας.
  2. Δημιουργία κουστουμιών και στα 33 παιδιά.
  3. Δημιουργία παπουτσιών.
  4. Δημιουργία στεμμάτων και διαφόρων αξεσουάρ των ηρώων ? προσώπων.
  5. Επιλογή μουσικών κομματιών για την μουσική επένδυση της θεατρικής μας παράστασης.
  6. Έρευνα στη βιβλιοθήκη του Γυμνασίου μας, για την βιβλιογραφία πέριξ των άθλων του Ηρακλή.

 

  1. Αξιολόγηση του προγράμματος:

Οι στόχοι του προγράμματός μας επιτεύχθηκαν στο ακέραιο, στο αρχικά σχεδιαζόμενο χρονικό πλαίσιο.

Σε αυτήν την τρυφερή ηλικία των μαθητών του Γυμνασίου μας, είναι σημαντικό που καλλιεργήσαμε την ιδέα για την επιλογή του επαγγέλματος και ενεργοποιήσαμε τα εσωτερικά κίνητρά τους. Ερωτήματα που ειπώθηκαν. Προσανατολιζόμαστε προς κάποιο  επάγγελμα; Πώς θα το προσεγγίσουμε; Ταιριάζει στον χαρακτήρα μας; Σε τι θα βοηθήσει τους συνανθρώπους μας αυτό; Πόσοι άνθρωποι θέλουν το ίδιο επάγγελμα με μένα; Το να γνωρίσουν τα παιδιά σιγά – σιγά ? τον εαυτό τους και τις επιθυμίες τους και να βρουν τον προσανατολισμό τους μέσα στο νεφελώδες τοπίο της σύγχρονης εποχής, αποτέλεσε βασικό πυλώνα για την δημιουργία της θεατρικής παράστασης μας. Θέλαμε να δώσουμε απαντήσεις και να διερευνήσουμε τα προβλήματα που προκύπτουν για την προσέγγιση του μελλοντικού επαγγέλματος με έναν πιο ελκυστικό τρόπο και πολύ αγαπητό στα παιδιά. Μια θεατρική παράσταση με θέμα τον Ηρακλή!

Κάθε επάγγελμα είναι άξιο λόγου. Η ύπαρξή του καλύπτει  ανάγκες της κοινωνίας. Η ηθική του κάθε ανθρώπου, να υπηρετεί το επάγγελμα σύμφωνα με την δεοντολογία του, είναι αυτή που όχι μόνο αναδεικνύει και εξελίσσει το ίδιο το επάγγελμα αλλά και τον άνθρωπο που το υπηρετεί. Σύμφωνα με τον Πλάτωνα: «π?­σ? τε ?­πι­στ?­μη χω­ρι­ζο­μ?­νη δι­και­ο­σ?­νης κα? τ?ς ?λ­λης ?­ρε­τ?ς πα­νουρ­γ?­α, ο? σο­φ?­α φα­?­νε­ται».

Ο στόχος μας, τα παιδιά μας να μάθουν να αγαπάνε, συνολικά τον εαυτό τους με τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία τους & να μάθουν να βλέπουν, να παρατηρούν και να αγαπούν τον συνάνθρωπό τους, ο οποίος ενδεχομένως να αποτελέσει σωτήριο παράδειγμα ή υπόδειγμα για την άσκηση του μελλοντικού τους επαγγέλματος, ήταν απόρροια των ρόλων που ενσάρκωσαν.  Επίσης έμαθαν να κατανοούν και να συγχωρούν, τις προσωπικές αδυναμίες των ανθρώπων όταν εκείνοι υπηρετούν το επάγγελμά τους με ακεραιότητα & αγάπη.

Ένα καίριο, καθαρό και δυνατό υπόδειγμα στις συνειδήσεις των ανθρώπων είναι και ο ήρωας των ηρών, ο Ηρακλής. Τάχθηκε στην υπηρεσία των ανθρώπων και από την προσφορά του αυτή, δοξάζεται.

 Ξαναθυμηθήκαμε τη γεωγραφική θεώρηση των άθλων του Ηρακλή, οι οποίοι διαδραματίστηκαν πέριξ της Μεσογείου θάλασσας.  Επίσης ταξιδέψουμε στο σώμα μας από τα μύχια της ψυχής μας έως τα νύχια των ποδιών και των χεριών μας και ερμηνεύσαμε τι μπορεί ενδεχομένως να σημαίνουν οι άθλοι για το ίδιο το σώμα μας. Αυτή η θεώρηση των άθλων του Ηρακλή κρίθηκε αναγκαία και επιτακτική στις μέρες μας, για να εντοπίσουμε αρχικά και να προσπελάσουμε έπειτα τα εμπόδια και τους περιορισμούς που μας βάζει τόσο το ίδιο μας το σώμα, όσο και η υπάρχουσα κοινωνική- οικονομική κατάσταση.

Άθλοι προσωπικοί, όταν φροντίζουμε τον εαυτό μας, τον συνάνθρωπό μας και το φυσικό περιβάλλον όπου και μας φιλοξενεί. Συνειδητοποιώντας, πως το προσωπικό συμφέρον βρίσκεται ενιαίο και ενσωματωμένο μόνο στο γενικό συμφέρον. Το επάγγελμά μας, τις παραπάνω αποφάσεις μας πρέπει να τις υποστηρίζει και να τις εξυπηρετεί, αναδεικνύοντας μας καθημερινά σε υπεύθυνους και ενεργούς πολίτες και όχι σε «παρτάκιδες», μικρόψυχους και κτηνώδης.

Ο τόπος μας, οι πρόγονοί μας ζυμώθηκαν με τα λαμπρά πνεύματα Ηρώων, όπως και του Ηρακλή, ποτίστηκαν και ξεδίψασαν με την ευλογία του θεού.

Προσπαθήσαμε να ξυπνήσουμε μέσα μας την δύναμή τους. Η δύναμη αυτή, φύση και ανθρώπους μονιάζει.    

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε ήταν πως το τυπικό αρχικό πρόγραμμα συναντήσεων δεν μπορούσε να εφαρμοστεί για τους εξής λόγους:

1) Τα παιδιά ήταν 33 συνολικά.

2) Είχαν διαφορετικό πρόγραμμα απογευματινών δραστηριοτήτων.

3) Το 1/3 των παιδιών έμενε εκτός Νεάπολης και έπρεπε να τα μεταφέρουν οι γονείς τους στο χώρο του Γυμνασίου Νεάπολης.

Τα προβλήματα ξεπεράστηκαν με την επιπλέον δημιουργία 4 τεσσάρων απογευματινών τμημάτων πέραν του τυπικού 9:00-13:00 κάθε Σάββατο.

Ως υπεύθυνη του προγράμματος αναφέρω επιπροσθέτως πως η σωματική κούραση που ένιωθα, εξανεμιζόταν όταν τα παιδιά με περίμεναν με αγωνία, προσμονή και χαρά κάθε φορά.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, που μου πρόσφεραν αυτήν την ευχάριστη εμπειρία.

Κατάσταση τελική των μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα:

1) Αφηγητής: Βρανά Σοφία:
2) Αλκμήνη: Νικηφόρου Σταματική:
3) Ηρακλής 1: Μανάκος  Παναγιώτης Β2
4) Ηρακλής 2: Ζυγούρης Λάμπρος Α2 
5) Μέγαιρα:    Μπαχτή Γαρυφαλλιά Β2
6) Ηρακλής 3: Δημήτριος Κρανιδιώτης Β1
7) Ευρυσθέας: Βασιλείου Παναγιώτης Α1
8) Ηρακλής 4 :Ιάσονας Παπούλιας Α3
9) Ήφαιστος: Γκαγκούτης Παρασκευάς Α1
10) Ηρακλής 5: Παπούλιας Αχιλλέας Α2
11) Ηρακλής 6: Καστελιάνος Αναστάσιος Β1
12) Αθηνά : Σταθάκη Δανάη Γ3.
13) Ηρακλής 7: Δαμιανάκης Παναγιώτης Β1
14) Άρτεμις: Μεϊμέτη Σαυρούλα Α2
15) Δήμητρα; Σγαρδέλη Ελένη Β2
16) Ερμής :  Παπούλη Μαρία Β2
17) Ήρα: Σγαρδέλη Μυρτώ Α3
18) Γαία: Παυλίνα Σταθάκη Β2
19) Εστία: Βραϊμάκη Άννα Α2
20) Αφροδίτη: Βατίστα Αγγελίκη Α1
21) Ηρακλής 8: Βατίστας Αντώνης Γ1
22) Κάκια : Αργυρώ Ζυγούρη Β1
23) Ευδαιμονία: Κοντομηνα Φραντζέσκα Α2
24) Ραθυμία : Καλογερίνη Γεωργία Β2
25) Αρετή: Σούκου Ελένη Γ3
26) Ηρακλής 9: Μπατσάκης Κωνσταντίνος  Γ2
27)  Περσεφόνη: Μεϊμέτη Ευγενία Α2
28) Υγιεία: Μεϊμέτη Σαυρούλα Β2
29) Δηιάνειρα: Τσάκαλη Σοφία Γ3
30) ΔΕΡΜΑΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Α1
31) ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΒΑΡΒΑΡΕΣΟΣ Α1
32) ΓΑΒΡΙΗΛ ΑΝΤΩΝΗΣ Α1
33) ΚΥΡΙΛΟΣ  ΠΕΪΤΣΕΒ Α3